FAQ

Account

Bekijk hieronder de veel gestelde vragen over uw accountgegevens.

Voor wie zijn inloggegevens bedoeld?

Inloggegevens zijn voor autobedrijven die toegang willen tot de bestelsite van mijngrossier.be.

Waarom moet ik een inlogcode aanvragen?

Als u onderdelen wilt bestellen, dan hebben we uw gegevens nodig voor de levering. Uw gegevens worden gekoppeld aan uw persoonlijke account. Zodra u bestelt weet uw grossier direct voor wie de bestelling is.

Hoe vraag ik een inlogcode aan voor de bestelsite?

Via het formulier Account aanvragen kunt u inlognaam met wachtwoord aanvragen

Inloggegevens kwijt?

Op de homepage van mijngrossier.be vindt u de knop ‘inloggen’. Als u daar op klikt, kunt u kiezen voor ‘Wachtwoord vergeten? Klik hier’. In de webshop vindt u de knop ‘Wachtwoord vergeten?‘ direct in het inlogscherm. U kunt ook contact opnemen met de helpdesk: 02/255.84.60 of een e-mail sturen naar info@mijngrossier.be.

Bestellen

Bekijk hieronder de veel gestelde vragen over bestellingen.

Hoe zoek en bestel ik snel onderdelen?

Door de kentekenplaat op de homepage of in de bestelshop in te vullen ziet u direct welke onderdelen er voor dat voertuig beschikbaar zijn. Ook kunt u zoeken op bouwjaar en vervolgens op autotype. Om te bestellen dient u te zijn ingelogd. U kunt ook zoeken onder de knop ‘onderdelen’ of op ‘merken’.

Hoe werkt het met mijn werkplaatspakket?

Op dit moment werken nog niet alle werkplaatspakketten met de nieuwe mijngrossier.be. U dient contact op te nemen met uw software leverancier of uw werkplaatspakket hiermee werkt. Zo niet kunt u nog gebruik maken van de oude mijngrossier.be door op de button “Oude website” onderaan de shop te klikken op begin.mijngrossier.be of direct via deze link.

Bij welke grossier kan ik bestellen?

Zodra u ingelogd bent, kiest u op basis van uw postcode een grossier in uw regio. U grossier kunt u wijzigen door op de knop “Wijzig grossier” te klikken onder in de pagina, wanneer u bent ingelogd op de bestelpagina. Wilt u weten of uw grossier ook ‘mijngrossier.be’ is of welke mijngrossier.be er bij u in de buurt zit? Vul dan uw postcode of woonplaats in “Zoek uw grossier” hiernaast.

Wanneer krijg ik mijn bestelde onderdelen in huis?

Als u bent ingelogd en uw bestelling is compleet, dan kiest u de knop ‘bestel’. Hierna kunt u de gewenste levertijd ingeven op het bestelformulier.

Wat betekent de knop ‘HBase’ op de bestelsite van mijngrossier.be?

HBase is de module op mijngrossier.be waarmee u auto-onderdelen opzoekt. Als u hier op klikt, heeft u de mogelijkheid om onderdelen te vinden door te zoeken op een kenteken of door te zoeken op bouwjaar/autotype.

Wat betekent de knop ‘Gereedschap’ op de bestelsite van mijngrossier.be?

Door op deze knop te klikken komt u in het menu om gereedschappen op te zoeken en te bestellen.

Wat betekent de knop ‘Universal Parts’ op de bestelsite van mijngrossier.be?

Onder deze knop staan alle universele onderdelen en een breed assortiment kleinmateriaal gerangschikt. U kunt hier eenvoudig zoeken naar o.a. oliën, slangklemmen, tapes enz. U vindt deze delen snel door te zoeken op merknaam en/of trefwoord.

AutoTools

Bekijk hieronder de veel gestelde vragen over AutoTools.

Wat is AutoTools?

AutoTools is de autotechnische database vol onmisbare, technische informatie voor de hedendaagse automonteur. Reparaties uitvoeren en storingen verhelpen bij allerlei verschillende autotypes vereist specifieke kennis. Met AutoTools zijn alle benodigde gegevens binnen handbereik. Meer informatie over het concept leest u hier.

Hoe gebruik ik AutoTools?

U zoekt eerst het betreffende autotype op door te zoeken via het kenteken of op bouwjaar en autotype. Vervolgens kunt u via het menu bovenaan de website naar technische informatie gaan en keuzen maken uit een aantal categorieën.

Ik kan niet vinden wat ik zoek, wat kan ik nu doen?

AutoTools beschikt over een technische helpdesk die beschikt over een uitgebreid technisch archief met OE informatie. Bovendien hebben alle medewerkers hebben een autotechnische achtergrond. Dit samen waarborgt een snelle en deskundige afhandeling van u al uw autotechnische vragen.

Wat betekent de knop ‘HBase’ op de bestelsite van mijngrossier.be?

HBase is de module op mijngrossier.be waarmee u auto-onderdelen opzoekt. Als u hier op klikt, heeft u de mogelijkheid om onderdelen te vinden door te zoeken op een kenteken of door te zoeken op bouwjaar/autotype.

Hoe bereik ik de Autotechnische Helpdesk?

De hotline is op werkdagen te bereiken van 8.30 tot 12.00 en van 12.30 tot 17.00 op 02/255.84.60. U kunt uw vraag ook mailen naar info@mijngrossier.be. Vergeet niet het kenteken te vermelden.